18 juni 2009

Tre för en tia

Det har varit några dagar med resor i min gamla trötta bil. Hallstahammar har besetts, in och utfart. Har en väldans förmåga att hamna på fel väg när jag åker därifrån, denna gång kom jag fram i Surahammar:)
Jag var hos min jaktkompis två dagar och hjälpt honom med lite vapen o jaktprylar.
Gårdagen var det Hedemora och mat på Lappens Vägkrog, bra mat om man tittar till på À la carte, och där jag intog föda av en rejäl biff medium.
Kvällens mat blev mycket enkel och reklaminspirerad, såg nämligen i ett annonsblad om att köpa matjessill billigt – två för tio kronor, eller tre för det samma men annat märke. Blev verkligen sugen på att smaka av denna sill, bara såå mycket kurr å sug i magen när jag såg reklamen:)
Tänkte köpa två för tio, men det fanns bara en burk kvar. Så det blev tre för en tia. Men det smakade också bra.Dagens lunch skall inmundigas på församlingshemmet där jag bjudits med, att delta i denna tradition av en sommarlunch innan sommarens ledigheten börjar för många.

2 kommentarer:

U.R sa...

Lappens har man ju varit på en och annan gång.. :)

L-Å Arvidsson sa...

Lappens håller skapligt efter alla dessa år:))