21 juni 2009

Blå

Gårdagskvällen bjöd på en underbar regnbåge. Undrar vad där döljer sig för skatt i regnbågens nedgång:)Sommarvädret är växlande med regn o sol, idag så vaknade jag till en klar blå himmel vilket kändes helt underbart. Dagen har varit en av de varmare denna sommar, med lite regn från sommarmolnen ovan där.
Ängsklockan lyser blå i den grönskande ängen, där jag förlägger min eftermiddagspromenad med Tuva. Se där – på ängsklockans nedre kronblad – vilar sig en fluga, före återupptagen färd i sommarvärmens återvändande vindilar med blånande himmel.

4 kommentarer:

Ellinor sa...

Vackert!

L-Å Arvidsson sa...

Tron och om tron av guld vid foten av regnbågens gömma, vad fördöljas?

Ellinor sa...

Vem är det du citerar .. och de fina rader i min blogg .. är det samma källa?
Jag har inte kunnat lista ut vem det är .. ?

L-Å Arvidsson sa...

Povel Ramel skrev en bok 1987 ”Min ordkynniga penna”

Jag själv får hålla mig till, mitt ordkynniga tangentbord.
De ofullkomlighetsförenande klaviaturernasordkynne som där visas på skrivbordet, i det av små ord som finner sin plats i den framskridande bokstavsordströmrörelsen.
Sedermera sammanvävas de till rader av sådant som där haft sitt ursprung i de mindre skrivtecknen, som ej kan bortses och föraktas heller ej förkastas.

I din blogg fick jag bara sådan känsla av att nedteckna vad där nedtecknats.
Känslan av att finnas med på den tidiga morgonvandringen och att vara ett med naturen…

Men här kommer. Citat o del av…
”EN VALSMELODI
Nils Ferlin 1898 – 1961”

” och Gud må förlåta mej somliga rader,”