14 juni 2009

Bilder "Ägg? Fågelungar?"

Regnväder o kyla, då kan jag lägga ut mina framgångar med mina bilder i inlägget. ”Ägg? Fågelungar?”

Läs vidare på en ypperlig sida som är.
Wikipedia
Finns mycket intressant där:)

Hur som det nu är så kommer mina bilder i jämförelse med de som jag hittat på Wikipedia.
Finns andra förslag eller funderingar, som andra sanningar så välkommen:))

Koltrastungar; till vänster min bild. Till höger http://sv.wikipedia.org/wiki/Koltrast#Boplats Se färteckningen på vingfjädrarna.










Rödstjärtbo med ägg, min bild till vänster. Till höger Wikipedia Se färgen på äggen.







Om jag har fel, kan så väl vara,
och någon har de rätta svaren (jag lär mig) så gör ett inlägg om detta:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

De där fågelungarna ser ju galet tillplattade ut - jag trodde de var döda och mosade!!! Men jag antar att det är kameravinkel som spökar!
Ha det bra! /RM

Anonym sa...

... och skuggan från grenen, aha... nu fattar jag! /RM

L-Å Arvidsson sa...

Så var det, kameran riktad i stort sett rakt ner i boet, Skuggan kom till av blixtens läge på kameran.
Men visst var det en bra bild!
mvh/låa