02 juli 2009

Vatten

Gårdagens oväder över trakten var av det mer ovanliga slaget, åska och mycket mer regn än sedvanligt.
Riksvägen 50 var avstängd under kvällen, då delar av den följt med det våta som kommit därovanifrån.
Idag var jag ut på marken för att se om min foderautomat var kvar vid skogstjärnen, det var den. Men nu har jag förankrat den betydligt bättre, medelst ett rep, så den ska vara kvar även då vattnet i tjärnen uppstiger över strandbrädden, det var mer vatten i skogstjärnarna idag efter det ansenliga ovädret igår.
Tuva badade frekvent piggt på efter mina instruktioner och det vanliga – uut:)Näckrosen strålade som en vackrare lykta där i kvällningens ljussken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket skådespel detta var underbart vackert vad en näckros kan åstad komma.Karin

Kvistabo´n. sa...

Jag blir alltid lite rörd, när jag ser att man ligger överst på någons lista. Ha en god hlg å sommar..

L-Å Arvidsson sa...

Det samma...
må jag ävenleds säga till eder vänner
ni som ser ord och det bildliga
så som det upplevas även inkänner
i det inre ordliga och sinnliga