25 juli 2009

Jakttorpet

Dagens mat efter allt slit vid jakttorpet, se nedan:-)
Va fint det blir!
Ved för kommande jaktår, eventuellt att det blir bra?
Ett nytt brunnslock, det mest nödvändiga för allas säkerhet. Jag själv är väldans rädd för alla gamla öppna brunnar. Blir väldans rädd om min Tuva är borta för länge och framförallt vid gamla torp...
Efter en arbetsam dag vid jakttorpet, eller som jag brukar säga när jag blir kvar där över natten - jag sover i skogen - är det samma som att jag ligger över i jakttorpet:-)
Maten efter en sådan ansträngande dag som varit måste bara bli lite extra...
Var ut på marken innan hemfärd och plockade lite svamp till kvällsmaten. Tränade Tuva i sitt sökmönster under denna svampletareutflykt.
Se även länken... klickersmart
Maten blevo - friterad potatis, till detta de gula kantarellerna jag hade med hem, så ävenledes skivad tomat och två rejäla skivor av varmrökt älgrulle som värmdes lite i stekpannan och ett glas rött vin.
Blevo verkligen smaskens:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men värst vad du fixar och trixar överallt! Verkar vara fullt upp när man blir pensionär! :-D /RM (Fast det är bra förstås att du sysselsätter dig!)

L-Å Arvidsson sa...

Ja, mycke grejande blir det... (Hänger med så det ser bra ut och som ja gör någe:))

L-Å Arvidsson sa...

Ja, mycke grejande blir det... (Hänger med så det ser bra ut och som ja gör någe:))