04 februari 2010

Bara ben

Händer väl inte så mycket, inget annat än det vanliga med väderleken och att följa prognoserna för kommande dagar.
Blir väl lite mindre inlägg på sidan, men skall väl komma in lite då och då med rapport om läget och försöka hålla det någotsånär uppdaterat:)
Det är en viloperiod för Tuva, då jakten är slut i stort för denna jaktperiod. Blir väl lite annan jakt längre fram. Träningen kommer igång för att bibehålla färdigheterna och förhoppningsvis rätta till det som inte var så bra.
Har bakat lite nyttiga muffins med fyllning av blåbär som är bra, mot eller för, där i finns antioxidanter har jag hört.
Så då var det väl nyttiga godsaker:)
Snaska muffins och lyssna på lite underbar läsning "Bara Ben" med Basker-Bosse, är det möjligen Claes Eriksson som döljer sig där ;))
Som sig bör i den litterära världen, så finns den i en bok av honom, ALSTER en stunds texter, alltså texten finns där men inte ljudet – i boken alltså.
För övrigt så hittas texten under, Under pseudonym, sidan 73.
Så det är lite hemligt vem som skrivit det mycket fina och så begåvade textflöde:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Muffins är gott! Antioxidanter finns väl i blåbären (och kroppen) och gör gott - så jag tror jag är för inte mot! :-) Videon får jag kolla imorgon för D sover... Men det gick ju bra att fixa video - bra jobbat!/rm

Anonym sa...

Blev det ingen latte till muffinsen?/rm

L-Å Arvidsson sa...

Det funkade efter några försök, men nu vet jag:) Visst blev det en riktig latte, fin skummad mjölk och varm muffins - nyttig muffins:)

Ellinor sa...

Bullbak .. Besynnerligt berusande bullar .. bakades behövligt bortom bergen .. "bondmorans" bak bliver bredare ..

PS det går lika bra med muffins!:) DS

... förresten knycker jag den där besynnerliga länken av dig!