17 februari 2010

Orkidé

Det har inte blivit så mycket med skrivandet den här månaden, men det har inte hänt så mycket, så inget är därmed att nedteckna. Väntar mer på att snömassan skall sjunka ihop eller försvinna. Lång väntetid, det här med förväntan att kunna röra sig fritt i naturen med hund.
Ny dator som jag håller på att programmera och installera diverse program, som lyckas ibland men inte så bra ännu. En del av programmen är för gamla, för det nya som kommit av funktionsmässig innovation:)
Har lyckats med att få blommor på en orkidé som har vårdats något år utan att ge blommor, men nu i den kalla snöiga vintern så kommer det fina blommor:)
En vacker blomma får därför bli dagens bild, för övrigt överförd till det nya tekniska:)
Något fungerar, men mycket kvar att göra;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fast jag fattar inte riktigt... jag trodde du skulle få allt klappat och klart i affären?
Fin bild, har nyss tagit bild på vår lilla miniorkidé. :-)/rm

L-Å Arvidsson sa...

Den funkar så till vida att jag kan skriva och bilda och så vidare.
Men sen var det lite program till kamera, telefon, telia säker surfm.m.
Och ett officpaket som inte går att få in, (de vill att jag köper ett nytt) men där kommer hjälpen till och då hoppas jag det blir att funka.
Hittade ett nytt skrivprogram som var med, ska prova det senare:)
Det kommer med all säkerhet att bli bra. Sista meningen från det nya skrivprogramet, och det gick att klistra in:)

Anonym sa...

Ja, det går säkert bra. Själv ogillar jag datorstök... :-)/rm