20 november 2009

Piroger

Så har jag då fått svininfluensasprutan i min arm. Mången har blivit sjuka efter att fått denna spruta, mer eller mindre. Enligt alla de berättelser som hållas vid liv i de muntliga informationerna, de som komma till mitt öra.
Men bättre att bli dålig en kort tid efter injektionen, än att bli riktigt dålig, ja man vet ju inte vad som händer.
Vad göra med en massa finmalen köttfärs?
Funderat och provat olika alternativ. Men jag fastnade för att fixa till lite färdig mat, som tagas fram ur frysen vid påträngande hungerstillstånd - piroger:)
Och det bleve att fixa till en mängd piroger med riktig pirogsmördeg, smaskens.
Kvällens godismat var att prova en av dessa för dagen tillverkade piroger.
Till den serverade jag endast kål, morot, tomat och en bit av gul paprika.
Ja, det var riktigt godissmaskens:)

3 kommentarer:

Red Fox sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Piroger är gott, gjorde du degen själv? /rm

L-Å Arvidsson sa...

Japp, det är enkelt och blir fylligare.
Visst är det gott:)