22 november 2009

Fullträff

Växlande väderlek är för årstiden vanlig. Men att bara få en dag som är skaplig, med uppehåll och lite sol är väl ändå för litet.
Gårdagen var det härligt med uppehåll och lite sol, men blåsten var stundom hård.
Var ut till skogs och försökte med jakten efter fågel. Hade orrar på vingarna men kom inte åt att få någon med hem. När väl den lilla möjlighet jag hade, var det buskar ivägen. Men vid den tiden var jag även trött och hann därför inte med riktigt.
Dagens vända blev åter i den ovanifrån fuktiga miljön, alltså regn, regn, regn.
Fågel idag med, men det var en tjäderhöna på för långt håll. Den bara flög upp i en gran och då kom jag närmare. Men den måste veta om att den är fredade efter den 16e, alltså ingen mer jakt på hönor, bar tuppar tillåtna.
Kvällen så var det en fullträff med lite örongodis.
Konsert med Nils Lindberg och blandad kör och instrumentalensemble. Allt så fint komponerat och välskrivet av Nils Lindberg själv.
Nils Lindberg och Oratoriekören framförde ett stycke ur sviten ”O, Mistress mini”.
Övriga stycken var det Oratoriekören och Vestmanniaensemblen.
Vilka framförde det mycket välljudande örongodiset för kvällen, en riktig fullträff:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror du har ordet godis med i 99 av 100 inlägg, starkt att få med det varje gång! :-)/rm

L-Å Arvidsson sa...

Jag tycker det ett fanatiskt ordval och det ligger så fint i mun, som riktigt gottigodis, så där lent fint smältande smakrikligen mumsgodis:)