08 augusti 2009

Vilda - Flenko

Dagens vovvar som gick spåren jag lade ut igår, var två Spanska vattenhundar.
Riktigt fina och krulliga i pälsen, men de älskar att bada och ha sig, enligt ägarna.
Spåren avverkades under de varma morgontimmarna, men marken var fuktig då det kommit lite regn under natten - någon liten skur i den värmen vi för närvarande har.
Blir varmt att traska runt i skogen, men kul att se andra hundar:)
Resultaten var även med dessa hundar varierande, som brukligt.

Flenko på bilden, vilar efter ett ansträngande spårarbete.
Så även Vilda nedan, som inte var så vild, pustar ut efter utfört spårarbete.


Själv fixade jag till en kall smoothie vid hemkomsten efter att duschat av mig svetten.
Svalkande och gott.
Ananasjuice, persikor och banan mixades till en god dryck:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har börjat tänka på att det sällan eller aldrig är några kommentarer från hundarna... Dax för en intervju tycker jag! :-) /rm

L-Å Arvidsson sa...

Talar om för dem om bloggen, men jag vet inte varför de inte sätter tassavtryck:)

Anonym sa...

En smoothie skulle inte vara så illa när det är så varmt men vi ska väl inte klaga på värmen snart är det spårsnö för alla fyrfota vänner att spåra i efter fågel m.m. Anonym