03 december 2009

Innedagar

Minusgrader ute, morgonens temperatur var tio minus och nu till kvällen så är tempen plus minus 0. Det blev en snabb vändning när dimman och molnen kom.
Prognosen är snö de kommande dagarna, får väl se vad det blir:)
Själv har jag drabbats av lite halsont och snuva, men det är inte av den värsta sorten så jag räknar med att det snart blir bra.
Detta innebär att det varit ett par innedagar och lite pyssel i hemmet.
Idag bakade jag lite matbröd och det blev väl inte helt lyckat, men ätbart och god smak. Man skall icke slarva med recepten, har jag förstått mången gång, men gör så ändock.
Hade ugnen på så jag fixade till lite kakor och de blev verkligen smaskens, så lite glädje blir det:)







Lucköppnandet fortgår och gårdagens lucka dolde en snögubbe, mycket vacker.







Dagens lucka dolde en fågel i topp i ett träd.
Så som de sitter denna årstid.







Spännande att se vad som kommer varje dag...
Kvällens mat blev en enkel rätt. Fiskfilé på salladsblad samt därtill en i stekpannan genomvärmd tomat. Riven och finskuren sallad av morot och spetskål serverades, smaskens till anrättningen.









3 kommentarer:

Ellinor sa...

Nu blev jag suugen på småkakor:)

Anonym sa...

Huu vad kallt! Såg att vädret de närmaste dagarna skulle vara kalla i Dalarna. Fina bilder i luckorna och kakorna ser goda ut! Och tummen upp att du också äter fisk ibland! :-) /rm

L-Å Arvidsson sa...

Ellino / Anonym

Dessa små läckerheter haver ett namn av - Brysselkex - som här försetts med sylt och har som namn då - Syltbrysselkakor.
Tänkte liksom sylta in mej och försöka med att få bli Brysselsatt, och då få var med om att få delar av länders samlade Brysselskatt, därav denna kakornassyltBrysselsatts.
Givetvis måste då fisk förtäras för att däri finna det goda för att läras:)