10 december 2009

Meditation

Bassängträning för min nacksmärta idag, blev inte bättre. Men jag tror att jag tog i lite för mycket, då det är så lätt i vattnet att göra mer än vad som är nödvändigt. Nästa vecka blir det två gånger och då tar jag det lite lugnare.
Kvällningen ägnades åt det inre mentala tillståndet, meditation. Meditationen är en underbar avkopplande stund för sig själv, stänga av mediebruset som ständigt finns som ett störande inslag runt oss. Då främst i dessa tider med allt som skall till, av funderingar och fixande till helgen som är i antågande. Skönt då med en stund av avkopplande tankar som vändas in mot jaget.




Dagens bild i min lilla adventskalender var en ny orkestermedlem, en saxofonist:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det blir bättre i nacken när jazzmusen lirar för dig! :-) /rm

L-Å Arvidsson sa...

Det känns bättre efter lite tut i lur:)